Hatha Yoga Mijdrecht

Yoga nidra,

Niet alleen slechte slapers en onrustige hersens hebben baat bij yoga nidra. In tegenstelling tot bij andere vormen van yoga, doe je bij yoga nidra geen zittende en/of staande houdingen – je ligt alleen maar op je rug, in savasana – brengt je in de allerdiepste staat van ontspanning. En daar rust je past echt van uit, lichamelijk, maar ook geestelijk. Yoga nidra betekent letterlijk ‘yoga slaap’ of ‘slaap van de yogi’. er bestaat een stadium tussen waken en slapen waarin je niet echt meer wakker bent maar ook niet slaapt. Als je deze staat van zijn bereikt, vloeit de spanning zowel uit je lichaam als uit je hoofd weg. Tijdens de yoga nidra sessie leidt mijn stem je door de verschillende fases van de oefening heen.

Een van de belangrijkste onderdelen van Yoga Nidra is het neerzetten van je sankalpa, een positieve intentie voor wat je graag in je leven wilt. Is je geest ontspannen, dan is deze heel ontvankelijk voor suggesties en verandering. Zie de Sankalpa als een zaadje dat je diep in je geest plant en iedere keer water geeft. Dan groeit het vanzelf uit tot een zichtbare verandering in je leven.

De 8 stappen van Yoga Nidra op een rij:

De zintuigen tot rust brengen.

Je sankalpa zetten.

Je bewustzijn door het lichaam bewegen.

Je in- en uitademing volgen.

Het ervaren van diverse lichamelijke sensaties.

Korte visualisaties.

Herhaling van je sankalpa.

Langzaam terugkomen in het hier en nu.

"Op het moment dat je tijdens yoga nidra compleet ontspannen bent, is je mind stil. Dan komt een intentie of krachtspreuk veel beter binnen. En  helpt het mij om deze sneller waarheid te laten worden.”

Deze website maakt gebruik van cookies. Zie onze Privacybeleid voor meer informatie.

OK